vis

Speciale om oplevelsesdesign vinder MÆRKK-prisen 2018

Sofie Gad fra uddannelsen oplevelsesdesign modtager dette års MÆRKK-pris for sit speciale 'Bæredygtigt Oplevelsesdesign'.

Lagt online: 11.10.2018

Prisen tildeles som påskyndelse af en fremragende og nyskabende besvarelse af en problemstilling inden for MÆRKKs fagområde. MÆRKK er en vidensgruppe ved Institut for Kommunikation og Psykologi som arbejder med æstetik i relation til kommunikation, kultur og kognition.

Specialet, som har vundet dette års MÆRKK-pris, handler om, hvordan steder og rum kan designes til at skabe rammerne for bæredygtige oplevelser. Det vil sige, oplevelsesdesign der vedbliver med at være oplevelsesrigt ved gentagne besøg.

Som begrundelse for, at netop dette speciale skal tildeles prisen, siger Rasmus Grøn, som har været vejleder for Sofie Gad:

- Specialet forener et teoretisk og metodisk arbejde på højt niveau med en sensibilitet over for virkelighedens praktiske udfordringer. Endvidere bidrager specialet med en meget indsigtsfuld diskussion af, hvordan oplevelser bør gentænkes som formidlingsstrategi i kulturinstitutioners daglige arbejde.

Sofie Gad er kandidat fra Oplevelsesdesign på Aalborg Universitet i Aalborg. Hun fik 12 for specialet.

Læs Sofie Gads speciale: Bæredygtigt Oplevelsesdesign

MÆRKK-prisen