Betegnelsen Kommunikation og Digitale Medier bruges overordnet om en række uddannelser under Studienævnet for Kommunikation og Digitale Medier. Kommunikation og digitale medier er desuden betegnelsen for grundforløbet på bacheloruddannelsen (1. til 5. semester), der ligger forud for bachelorspecialiseringerne på uddannelsens 6. semester i hhv. Kommunikation, Informationsvidenskab og Interaktive Digitale Medier.
Kommunikation og Digitale Medier er organisatorisk placeret under Skolen for Kommunikation, Æstetik & Oplevelsesteknologi (Communication, Art & Technology) og under det Humanistiske Fakultet på Aalborg Universitet. De fleste undervisere og studiesekretærerne er dog ikke ansat under Det Humanistiske Fakultet, men under Institut for Kommunikation, hvor også relateret forskning er organiseret.
Øvrig organisation
StudenterRådet for Kommunikation og Digitale Medier
StudenterRådet har til formål at fungere som et fælles politisk og socialt råd for alle studerende på studiet.
Semesterrådet er det enkelte semesters politiske organ for de studerende.
Studienævnet for Kommunikation og Digitale Medier
Her finder du studienævnets nuværende repræsentanter samt studienævnsreferater og semesterevalueringer
Institut for Kommunikation & Psykologi
De fleste undervisere på Kommunikation og Digitale Medier er tilknyttet Institut for Kommunikation & Psykologi. Instituttet huser også undervisere fra uddannelserne Art & Technology, Musik, Musikterapi og Psykologi samt flere master- og ph.d.-uddannelser,
Fakultetet består af tre institutter, som driver forskning og uddannelse inden for områder som kommunikation, læring, sprog, litteratur, globalisering, psykologi og musik. Der er knapt 5000 studerende og 420 ansatte på fakultetet.
Aalborg Universitets organisation
Find information om de vigtigste organisatoriske enheder på Aalborg Universitet.