Professor Pirkko Raudaskoski udpeget som medlem af bestyrelsen for Tampere Universitet

Pirkko Raudaskoski, der er professor i material discursive practices på Institut for Kommunikation og Psykologi, er blevet udpeget som medlem af bestyrelsen på Tampere Universitet i Finland. Den finsk-fødte professor vil bringe sin erfaring fra Aalborg Universitet samt egne forskningsinteresser ind i bestyrelsesarbejdet.

Lagt online: 01.11.2018

Bestyrelsen for Tampere Universitetet, der træder sammen 1. januar 2019, består af i alt 7 personer, der repræsenterer den største ekspertise indenfor de videnskabelige og kunstneriske felter, der indgår i det nye universitets aktiviteter. Det er Tampere Universitets første bestyrelse, som blev nedsat da universitetet blev dannet gennem en sammenslutning af  University of Tampere, Tampere University of Technology og det lokale University College.

Tampere Universitetet har teknologi, sundhed og samfund som prioriterede områder og har på flere områder sammenfaldende interesser med Aalborg Universitet, herunder den tværfaglige tilgang.

Pirkko Raudaskoski har tidligere siddet i bestyrelsen for Aalborg Universitet og har således stor erfaring med at repræsentere de humanistiske og samfundsfaglige områder i en universitetsbestyrelse, og derudover vil hendes forskningsfaglige viden om, hvordan ’store diskurser’ og konkrete praksisser hænger sammen, udgøre et væsentligt bidrag til bestyrelsesarbejdet.

Pirkko Raudaskoski er professor og leder af Centre for Discourse & Practice på Institut for Kommunikation og Psykologi.