Still Here er en interaktiv historiefortælling, der handler om at håndtere sorg, og hvordan de små ting i livet kan hjælpe os mennesker med at arbejde os ud af denne sorg. Som spiller skal man udforske parret Mark og Susies liv ved at interagere med forskellige objekter i lejligheden. Jo mere af deres liv man får afsløret, jo tættere kommer man på at hjælpe Mark ud af sorgens mørke, så han kan lukke lyset ind i sit liv igen.
Spillet er udviklet af et hold på 17 studerende i DADIU-forløbet 2017. DADIU er et samarbejde mellem universiteter og kunstskoler og har som formål at uddanne de bedste spiludviklere i Danmark. Som en del af forløbet arbejder studerende med kreative, organisatoriske, grafiske og tekniske baggrunde sammen om at udvikle digitale spil. Projektlederen på spillet Still here, Thomas Aggerholm, som er studerende fra uddannelsen Interaktive Digitale Medier på Aalborg Universitet, siger:
- Vi er meget stolte af, at vores spil er nomineret. Først og fremmest er det jo vores lyddesigner Tobias Dahl Nielsen, der skal have æren for nomineringen. Men når det er sagt, var det en holdindsats at lave spillet, og jeg var heldig at arbejde sammen med nogle utroligt dygtige mennesker, som alle var med til at lave Still Here.
Udover projektlederen Thomas Aggerholm deltog yderligere to studerende fra Interaktive Digitale Medier på Aalborg Universitet i produktionen, nemlig Søren Klebæk som Game Designer og Jonas Ebler Pedersen som QA & UR Manager Coordinator.
Yderligere information
Kontakt: Thomas Aggerholm, thomasaggerholm@hotmail.com, 27 20 17 34
Om spillet Still here
Om Interaktive Digitale Medier og DADIU
Spilprisen 2018 afholdes den 17. april.